خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری
خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری و نکاتی که قبل از آن باید بدانیم؟

خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری موضوع مقاله امروز ماست. در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید این دستگاه ها  باید بدانیم را تحلیل و بررسی می‌نماییم. با توجه به اینکه، دستگاه‌های زیادی در بازار موجود است ما با توجه به نیاز خود باید مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنیم.

همیشه گرانترین دستگاه فیوژن بازار بهترین انتخاب ما نیست! بلکه این نیاز ما است که بهترین دستگاه را مشخص می‌کند.

خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری بر اساس همترازی

 دستگاههای فیوژن فیبر نوری به دو دسته کلی تقسیم میشوند:

  1. دستگاه‌های core alignment
  2. دستگاه‌های clad alignment

دستگاههای core alignment

همانطور که می‌دانیم  فیبر نوری از دو قسمت اصلی به نام core و clad تشکیل شده است. قطر ۹core میکرومتر و قطر ۱۲۵clad میکرومتر است.

دستگاه‌هایی که برچسب core alignment خورده‌اند دارای سیستم اپتیک و لنز قوی هستند و می‌توانند هسته فیبر نوری یا همان core را تشخیص دهند در نتیجه core را به core فیوژن کنند.

کاربرد دستگاه های core alignment

این دستگاه ها قیمت بالاتر و سیستم لنز اپتیک قوی‌تری دارند و همچنین کیفیت جوش بسیار بالایی را ارائه می‌کنند.

بهترین دستگاههایcore alignment

کمپانی فوجیکورا و سومیتومو ژاپن بهترین تولید کننده ‌های فیوژن می‌باشند به عنوان مثال دستگاه فوجیکورا ۹۰S  Plus  و سومیتومو ۷۲C Plus بهترین دستگاه‌های فیوژن فیبر نوری موجود در جهان می‌باشند.

دستگاه های clad alignment

دستگاه ‌های clad alignment  دارای سیستم اپتیک و لنز ضعیفی هستند نمی‌توانند core را تشخیص دهند در نتیجه clad را به clad جوش می‌دهند. در این فرایند احتمال جوش core به core بسیار کم می‌باشد در نتیجه افت بالایی را شاهد خواهیم بود.

 

کاربرد دستگاه‌های clad alignment

این دستگاه‌ها جهت پروژه‌ هایی با اهمیت کمتر مناسب می‌باشند.

بهترین دستگاههای Clad alignment

کمپانی‌های چینی تولید کننده ارزانترین دستگاه‌های Clad alignment در جهان می‌باشند. به عنوان مثال دستگاه‌های اسکای کام و Comway در حال حاضر پرفروش‌ترین دستگاه‌های Clad Alignment در ایران می‌باشند.

حال که تفاوت اصلی دستگاههای فیوژن فیبر نوری از لحاظ همترازی را متوجه شدیم فاکتورهای دیگر را بررسی می‌کنیم .

خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری بر اساس سایر مشخصات

در زیر سایر شاخصه های مهم برای خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری را بررسی می‌کنیم:

  1. زمان جوش

اگر شما تعداد زیادی core جهت فیوژن داشته باشید در نتیجه فاکتور زمان جوش در انجام پروژه بسیار موثر می‌باشد، از این لحاظ دستگاه های سومیتومو و بعد از آنها دستگاههای فوجیکورا قرار می‌گیرند. به عنوان مثال دستگاه سومیتومو ۷۲C PLUS  زمان جوشی بین ۵ تا ۷ ثانیه دارد.

از نظر زمان جوش در بین تمام دستگاه های فیوژن، دستگاه سومیتومو ۷۲C PLUS بهترین زمان جوش را دراد.

خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری 72C+
خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری ۷۲C+
  • وزن دستگاه

فاکتور دومی که جهت انتخاب دستگاه فیوژن فیبر نوری مهم می‌باشد وزن دستگاه است اگر پروژه ما در ارتفاع باشد حتی یک گرم نیز اثر گذار است.

از نظر وزن دستگاه در بین تمام دستگاه های فیوژن، دستگاه سومیتومو ۷۲C PLUS کمترین زون را دارد.

  • میزان افت

یکی از مهمترین فاکتورهای انتخاب دستگاه فیوژن فیبر نوری میزان افت دستگاه است افت مجاز در پروژه‌های فیبر نوری بین یک صدم تا یک دهم db مجاز می‌باشد.دستگاه‌های فیوژن core aligment افتی بین صفر تا ۰.۰۳ را ارائه می‌کنند

  • چرخه باطری

در پروژه‌های مفصل‌بندی دسترسی به منابع برق وجود ندارد در نتیجه توان باتری بسیار حیاتی است قبل از خرید هر دستگاه فیوژن به چرخه باتری توجه شود.

از نظر عمر چرخه باطری در بین تمام دستگاه های فیوژن، دستگاه فوجیکورا ۹۰S PLUS بهترین دستگاه فیوژن می‌باشد.

خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری فوجیکورا 90s plus
خرید دستگاه فیوژن فیبر نوری فوجیکورا ۹۰s plus
  • عمر الکترود

پنجمین ملاک جهت انتخاب دستگاه فیوژن عمر الکترود است. الکترود دستگاه‌های قدیمی عمری در حدود ۳۰۰۰core داشتند ولی الکترود دستگاه‌های جدید می‌تواند ۵۰۰۰ الی۶۰۰۰core را برای شما فیوژن کند.

از نظر عمر الکترود در بین تمام دستگاه های فیوژن، دستگاه سومیتومو ۷۲C PLUS می‌تواند تا ۶۰۰۰Core فیوژن کند.

حال با توجه به اطلاعات این مطلب بهتر میتوانیم دستگاه خود را انتخاب کنیم.

قیمت دستگاه فیوژن فیبر نوری

قیمت دستگاه فیوژن فیبر نوری ممکن است بسته به برند، مدل، و ویژگی‌های فنی مختلف متفاوت باشد. قیمت‌ها معمولاً در بازه‌های گسترده‌ای قرار می‌گیرند. در مورد دستگاه فیوژن فیبر نوری، مانند دستگاه‌هایی که توسط برندهای معروف مانند Fujikura و Sumitomo Electric تولید می‌شوند، قیمت برای مدل‌های پایه و ورودی معمولاً در حدود چند صد میلیون است.

به هر حال، در علاوه بر قیمت دستگاه فیوژن فیبر نوری، باید به عوامل دیگری مانند گارانتی، خدمات پس از فروش و قابلیت‌های اضافی نیز توجه کنید. همچنین، قیمت‌ها ممکن است بسته به منطقه جغرافیایی و بازار منطقه ای شما متفاوت باشند.

استعلام قیمت دستگاه فیوژن فیبر نوری

اگر تصمیم به خرید یا استعلام قیمت دستگاه فیوژن فیبر نوری دارید فروشگاه تخصصی فیبران (مرجع تخصصی فیبر نوری ایران) به آدرس www.fibrun.com می‌تواند بهترین مرجع جهت مشاوره و خرید برحسب نیاز و درخواست شما باشد.