انقلابی در سرعت اینترنت
انقلابی در سرعت اینترنت توسط فیبر نوری / اینترنت 3 گیاگابایتی

نوکیا و آزمایشگاه GFiber با ایجاد یک نقطه عطف جدید، به دسترسی به سرویس پهنای باند ۲۰ گیگابیت بر ثانیه پیشرفته رسیدند.

وکیا و آزمایشگاه GFiber با ایجاد یک نقطه عطف جدید، به دسترسی به سرویس پهنای باند ۲۰ گیگابیت بر ثانیه پیشرفته رسیدند. آزمایشگاه GFiber از راه‌حل ۲۵G PON ارائه شده توسط نوکیا، برای ارائه خدمات ۲۰ گیگابیتی به مشتریان مسکونی و سازمانی از طریق شبکه فیبرنوری موجود، بهره می‌برد.

مشترکان منتخب دانشگاه میسوری کانزاس سیتی (UMKC) و مشتریان مسکونی، به عنوان یکی از اولین گروه‌ها، تا پایان سال جاری (۲۰۲۳) به سرویس اینترنت ۲۰ گیگابیتی متصل خواهند شد، و این اتصال شامل مسیرهایی است که به ایالت یوتا می‌رسد.

نوکیا اعلام کرده است که گوگل نیز از راه‌حل ۲۵G PON نوکیا برای ارائه سرویس پهنای باند ۲۰ گیگابیت بر ثانیه خود از طریق شبکه فیبرنوری استفاده خواهد کرد. این راه‌حل قدرتمند قادر به ارائه پهنای باندی تا ۱۰ برابر سریع‌تر از اکثر شبکه‌های فیبرنوری فعلی می‌باشد و بهبود عملکرد ارتباطات اینترنتی توسط گوگل را تضمین می‌کند.

با توجه به روند دیجیتالی روزمره، تقاضا برای دسترسی به پهنای باند با سرعت بالا به حداکثر میزان خود رسیده است و کاربران نهایی به دنبال خدمات چند گیگابیتی با تأخیر کم برای تأمین نیازهای انرژی خانگی، تجاری و شخصی خود هستند. راه‌حل پهنای باند فیبر نوکیا توسط GFiber این امکان را فراهم می‌کند تا یک شبکه آماده برای آینده ایجاد شود.

کاربرانی که از خدمات چند گیگابیتی استفاده می‌کنند، به دنبال انتقال داده‌های بزرگ و اجرای بهتر برنامه‌های کاربردی با نیاز به پهنای باند بالا هستند، به ویژه در حوزه‌هایی مانند واقعیت مجازی. این کاربران نیاز دارند تا بتوانند نیازهای خود را بهتر برآورده کنند و از تجربه بهتری در استفاداز اینترنت برخوردار شوند. بهبود سرعت و پهنای باند اینترنت به مشتریان، امکانات جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و امکاناتی مانند استفاده از برنامه‌های آنلاین پیچیده، استریم فیلم و ویدئو با کیفیت بالا، بازی آنلاین بدون تأخیر، و ارتباطات تصویری با کیفیت بالا را فراهم می‌کند.

به طور کلی، این توسعه‌ها نشان می‌دهند که فناوری‌های پهنای باند بالا به سرعت در حال پیشرفت هستند و شرکت‌ها در تلاش هستند تا ارتباطات اینترنتی را به سرعت و کیفیت بیشتری برسانند. این پیشرفت‌ها به مشتریان امکانات جدیدی را ارائه می‌دهند و برای آینده اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات پیشرفته نشانه‌ای است.

گوگل فیبر

گوگل فیبر، یک پروژه است که هدف آن ارائه سرویس اینترنت پهنای باند با سرعت بالا است. این سرویس از طریق استفاده از کابل فیبرنوری و فناوری امواج بی‌سیم میلی‌متری، به ساختمان‌های چند خانواده‌ای منتخب، به صورت مستقیم اینترنت سریع را فراهم می‌کند و آن را به خانه یا محل کار متقاضیان ارائه می‌دهد.

مقاله پیشنهادی: گوگل فیبر چیست؟